Andra Kuren - Mångalen än?

Hut hut! SKÅL! Flytande penicillin är det värsta som finns. *ryser vid blotta tanken*

Leker fortfarande med html och kodning... ser skit ut så här långt :D Har inte kodat sen jag var 12! Men jag vägrar att ge upp tills jag är nöjd med utseendet på min blogg.

40 år sedan månlandningen nu! Minns jag rätt som den nörd jag är så hände det den 20 Juli 1969, ungefär 4 år efter min morfar dog. Synd att han inte fick uppleva en sån händelse. Själv hade jag suttit som klistrad vid rutan (inte för att man inte vanligtvis brukar vara det så fort det är ett nytt avsnitt av ANTM eller Project Runway, men ändå).

Sen är det ju diskussionen: Hände det verkligen? Ca 50% av Amerika's befolkning tror det inte, och resten tror det förståss. Alltså en fifty-fifty åsikt. Men hur kan Aftonbladet då skriva idag "Därför bevisar bilderna månlandningen!" om så många ändå tvekar? Själv har jag spenderat otaliga nätter (ja, faktiskt. Man fastnar lätt) med att läsa igenom konspirationsteorier angående månlandningens trovärdighet, och jag har kommit fram till att... jag vet inte. Jag är nog på den neutrala sidan.


Vem filmade? Nån apa dom skickade upp innan månlandaren landade?

Jag tror givetvis att en månlanding hade kunnat vara utförbart på 60-talet, men det verkar VÄLDIGT dyrt för sin tidsålder att lägga ned så mycket pengar på att skicka några killar till månen... men som sagt, inte omöjligt, kanske bara dumt. Än så länge vet vi ingenting om 99% (!) av Jordens hav. Så varför börja med det oändliga RYMDEN? Jag älskar astronomi, äger to.m mitt eget amatör-teleskop, men... borde vi inte lära oss allt om vår egen planet innan vi fortsätter utforska rymden ytterligare (läs: MARS)? Jag befarar att vi kommer bli mer och mer mångalna iochmed 40 års jubileét, och ju mer intresse, desto mer anledning för NASA att bränna stålar, hur opraktiskt det än må vara.

Kommentarer
Postat av: adina

jag tror definitivt på månlandningen :)

2009-07-16 @ 18:12:18
URL: http://lillsmuurfen.blogg.se/
Postat av: adina

jamen precis, haha, jag ser upp i mångas näsborrar..:/ XD

2009-07-16 @ 21:20:00
URL: http://lillsmuurfen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0